Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Materiály do výuky základní vzdělávání Digitální test z fyziky pro 9. ročník: Bezpečnost při práci s elektrickým proudem.
Materiál do výuky

Digitální test z fyziky pro 9. ročník: Bezpečnost při práci s elektrickým proudem.

27. 5. 2008 základní vzdělávání
Autor
Oldřich SUCHORADSKÝ
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Didaktické testy s volitelnou odpovědí prověřují učivo z fyziky v 9. ročníku kapitoly Elektrický prod v tématu Střídavý proud a Bezpečnost při práci s el. proudem. Obsahuje 15 otázek prověřujících základní pojmy a využití naučených poznatků v životě. Ke každé otázce jsou navrženy 4 odpovědi, z nichž je jedna správná. Test má verzi A a B. Obě obsahují stejné otázky i odpovědi. Odpovědi jsou symetricky prohozené a znesnadňují možnost opisování spolusedících žáků.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Test s tvořenými otázkami pro orientační zjištění stavu vědomostí žáků a jejich hodnocení
105 kB
Dokument
Stridavy_proud.doc
Test s tvořenými otázkami pro orientační zjištění stavu vědomostí žáků a jejich hodnocení
29.14 kB
Dokument
Stridavy_proud.odt
Test s tvořenými otázkami pro orientační zjištění stavu vědomostí žáků a jejich hodnocení
101 kB
Dokument
Bezpečnost s el.doc
Test s tvořenými otázkami pro orientační zjištění stavu vědomostí žáků a jejich hodnocení
26.09 kB
Dokument
Bezpečnost s el.odt
Obsahuje
2x
Dokument
2x
Dokument

Hodnocení uživatelů

Marek Drahovzal
9. 10. 2008, 10:30
Se zájmem jsem si pročetl jednotlivé komentáře a souhlasím s většinou uvedených argumentů všech tři komentujících. Souhlasím tedy s tím, že přírodní vědy potřebují nějaký fundament i s tím, že bychom měli klást větší důraz na dovednosti než izolované znalosti.

Je ale nutné si uvědomit, kde tuto "diskusi" vedeme. Digitální učební materiály jsou ze své podstaty dílčí a přispívají k naplnění očekávaných výstupů - nikoli je naplňuji. Pokud by autor tohoto materiálu neučil jinak než pomocí těchto testů, bylo by to na pováženou, každopádně pokud je tento test jen drobnou aktivitou na cestě k naplnění příslušného očekávaného výstupu, myslím, že je to naprosto v pořádku. Dril podle mě k výuce patří, jen nesmí být samoúčelný.

Když jsme prezentovali digitální učební materiály, vždy jsme dodávali, že nejsou všespásné - pokud je bude používat učitel, který si stáhne jen tyto testy a nic jiného dělat nebude, jeho výuku to rozhodně nezlepší.
Marcela Jírová
31. 7. 2011, 20:07
Test i pro žáky ZŠ by měl respektovat platné elektrotechnické názvosloví a správnost správných odpovědí. Test je zatížený vazbou na učivo z fyziky a hlavní a důležitá témata bezpečnost práce jsou nahrazena zkoušením z názvosloví a rozdílů mezi vidlicí a zásuvkou (většina laiků stejně nazná rozdíl mezá zásuvkou a zástrčkou, ale to je vedlejší). Otázka 1 a 2 jsou zbytečné, snad pro upoutání pozornosti k tématu. Otázky 3, 4 a 5 zkoušejí z názvosloví zásuvka, zástrčka, vidlice.
Je třeba provést revizi testů a opravit názvosloví, například otázka číslo 4 a pojem "nulák". Otázky 6, 7, 8 a 9 je třeba opravit. Například v otázce 8 je otázka na barvu drátu. Drát má barvu kovu, ze ktrerého je vyrobený. Barevná je izolace. A i další otázky by zasloužily revizi.
Co se testů týče, jsou používané jako prokazatelný dokument o konání zkoušek i u profesionálů. Podívejte se například testy na http://www.elme…sty.html  nebo http://home.tis…sty.html

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština