Cílem laboratorní práce je připravit měď reakcí zinku (železa) se síranem měďnatým. Žáci samostatně připraví 10% roztok síranu měďnatého, filtrační aparaturu a pracují se zředěnými roztoky kyselin. Proto je v úvodu hodiny nutné poučit žáky o bezpečnosti práce s kyselinami.
Dobrý den, zatím jsem tuto diskuzi sledoval z povzdálí. Přesto je nutné do ní vstoupit. Je pravdou, že v chemii byl problém s recenzí. Tento problém byl systémově vyřešen změnou recenzenta. Přesto budeme velmi rádi, když se právě Vy zapojíte a pomůžete nám ještě více zlepšit DUM v chemii. Prvotní školení na VÚP je povinné a z mého úhlu pohledu i velmi potřebné. Setkáte se s koordinátorem DUM, bude Vám představen celý systém a budete seznámen s pravidly pro recenzi, což není úplně malý balík věcí. Zároveň je povinností recenzenta se zúčastnit pravidelného setkávání recenzentů, které aktuálně proběhne v květnu. Je možné tyto dvě věci spojit a pozvat Vás na toto setkání. Je jen na Vás zda tuto nabídku přijmete. Myslím, že teď již není z Vaší strany zcela korektní kritizovat systém, když se do něj zatím nezapojil nebo nenavrhl jiného stejně zdatného kolegu. Zároveň zde kritizujete i samotnou podstatu DUM. Ta je postavena na sdílející komunitě uživatelů (autorů, recenzentů a uživatelů) a na základě dialogu těchto skupin dochází k růstu kvality. Vaše společná diskuze s panem Vaňkem je ukázkou podobného dialogu. Věřím, že na naši výzvu zareagujete a posílíte náš tým kvalitních recenzentů. Lukáš Križko, Manažer projektu
Dobrý den, děkujeme za vyjádření. Vaší nabídkou se budeme zabývat a oslovení fakult (studentů i učitelů) vnímám jako dobrou alternativu.
Přesto si neodpustím ještě jeden komentář. Vaše debata opravdu pomáhá zkvalitňovat DUM, třeba tím, že jsme nuceni hledat kvalitnější recenzenty nebo tím, že si společně ujasňujete danou problematiku. Zároveň mám za to, že právě na podobných "drobných" problémech lze diskuzi zahájit a dále ji rozvést. A to je nezanedbatelný přínos DUM. Lukáš Križko
Dobrý den, nedokážu jako učitel který chemii nezná, posoudit věcnou stránku případných chyb v DUMech pana Vaňka. Nemohu však souhlasit s větou pana Križka, že diskuse pana Vaňka s panem Melicharem je dialogem k růstu kvality. Reakce pana Melichara mají osobní charakter (viz příspěvek pod karboxylovými kyselinami) a nevím, proč mu VUP nabízí práci, když zpochybňuje celý smysl DUMů. Oslovit jako recenzenty studenty VŠ mi přijde nesmyslné. Recenze by měli dělat dobří učitelé ZŠ a SŠ s delší praxí.
Pane Nováčku, v tomto souhlasím s dr. Melicharem. Studenti chemie vyšších ročníků již mají v moderní problematice dostatečný přehled (certifikovaný státnicí) na to, aby byli schopni věcné chyby posoudit. Právě dnešní studenti se učili pouze nové názvosloví, čímž jim odpadá např. přemýšlení, zdali číslo atomu uhlíku řadit před název nebo do něj. Z Vaší reakce mám tak pocit, že učitele s praxí řadíte co do vědomostí nad studenty. Tak to přece není.
Dobrý den, rovněž sleduji již delší dobu komentáře dr. Melichara, s mnohými souhlasím - perfekcionisticky prochází každý příspěvek, nicméně souhlasím s Mgr. Forýtkovou... kdybych četl stále negace vlastních příspěvků, pak bych raději už nepsal NIC.
Dobrý den, velmi ráda bych si přečetla kvalitní a bezchybný DUM z chemie - pane Melichare, kdy nějaký už konečně vložíte? Děláme na šablonách a tam jako vzory DUM doporučují ty z tohoto úložiště, tak opravdu čekáme s kolegyní na nějaký kvalitní a bezchybný DUM z vašeho pera. Děkuji.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.