Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Materiály do výuky základní vzdělávání Opakujeme si deriváty uhlovodíků
Materiál do výuky

Opakujeme si deriváty uhlovodíků

27. 5. 2010 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Aleš Chupáč
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Pracovní list k opakování učiva o charakteristice a názvosloví derivátů uhlovodíků.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
23.44 kB
Dokument
Opakujeme si deriváty uhlovodiků.odt
Pracovní list
67 kB
Dokument
Opakujeme si deriváty uhlovodíků.doc
Obsahuje
1x
Dokument
1x
Dokument

Hodnocení uživatelů

Milena Hodboďová
7. 6. 2010, 14:08
Vážený pane kolego, oceňuji Váš přístup se zapojením křížovky. Dovolte mi však malou poznámku. Je opravdu nezbytné, aby žáci na základní škole operovali termíny jako je halogenderivát či hydroxylová funkční skupina apod.? Jednotlivé řádky Vaší křížovky mi nepřijdou dostatečně vyvážené. Rozhodně ale řádky 2, 4, 5 (možná chybí slůvko triviálně - u názvu kyseliny, 6 a 7 jsou ukázkou velice rozumně zvolených termínů.
Monika Laubová
15. 6. 2010, 18:34
Dobrý den, pane kolego (?), odpovídám na Váš dotaz: domnívám se (na základě zkušeností - praxe), že žák na základní škole by měl znát pojmy halogenderivát či hydroxylová funkční skupina. Vzhledem k tomu, že jste nejspíše opačného názoru, pak bych velmi rád znal důvody. Děkuji.
Milena Hodboďová
17. 6. 2010, 13:15
Dobrý den, pane kolego, díky za odpověď. Přesně nerozumím, jak má praxe, tedy reálné učení, souviset s názorem na samotný obsah učiva. Můžu Vás poprosit o vysvětlení?
Jsem velmi rád, že se ptáte na důvody mého nesouhlasu. V českém školství mezi učiteli panuje nešvar předimenzovávání výuky poznatky. Na nás je to měnit. Jistě svůj obor znáte, to je ovšem stránka obsahu. Mimo stránku technologickou do učitelova profilu spadá stránka pedagogická, v níž musí být nutně zahrnuta i schopnost povznést se nad poznatky a elementarizovat učivo. V RVP je přímo zmíněno, že učivo týkající se derivátů by se mělo vztahovat k v praxi významným alkoholům a karboxylovým kyselinám. Tím to ale, celkem rozumně, končí. Proto si myslím, že by postačili pouze zástupci jednotlivých derivátů, leč pojmy, o nichž se bavíme, v hodině můžou zaznít. Jít dál a zkoušet tuto kategorizaci vede opět k dalšímu prohlubování propasti mezi chemii, kterou se žáci učí a životem. Nebo máte jiný názor?
Monika Laubová
18. 6. 2010, 23:06
Dobrý den, naše debata by asi byla trochu širšího charakteru, nejlépe však osobní, mám pocit, že jste z Prahy- souhlasí? (dle sborníku z konference v HK z minulého roku), nicméně monžá lépe alespoň mailem, vyhovuje Vám tato komunikace? Zdraví Aleš Chupáč

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština