Vážený pane kolego, oceňuji Váš přístup se zapojením křížovky. Dovolte mi však malou poznámku. Je opravdu nezbytné, aby žáci na základní škole operovali termíny jako je halogenderivát či hydroxylová funkční skupina apod.? Jednotlivé řádky Vaší křížovky mi nepřijdou dostatečně vyvážené. Rozhodně ale řádky 2, 4, 5 (možná chybí slůvko triviálně - u názvu kyseliny, 6 a 7 jsou ukázkou velice rozumně zvolených termínů.
Dobrý den, pane kolego (?), odpovídám na Váš dotaz: domnívám se (na základě zkušeností - praxe), že žák na základní škole by měl znát pojmy halogenderivát či hydroxylová funkční skupina. Vzhledem k tomu, že jste nejspíše opačného názoru, pak bych velmi rád znal důvody. Děkuji.
Dobrý den, pane kolego, díky za odpověď. Přesně nerozumím, jak má praxe, tedy reálné učení, souviset s názorem na samotný obsah učiva. Můžu Vás poprosit o vysvětlení?
Jsem velmi rád, že se ptáte na důvody mého nesouhlasu. V českém školství mezi učiteli panuje nešvar předimenzovávání výuky poznatky. Na nás je to měnit. Jistě svůj obor znáte, to je ovšem stránka obsahu. Mimo stránku technologickou do učitelova profilu spadá stránka pedagogická, v níž musí být nutně zahrnuta i schopnost povznést se nad poznatky a elementarizovat učivo. V RVP je přímo zmíněno, že učivo týkající se derivátů by se mělo vztahovat k v praxi významným alkoholům a karboxylovým kyselinám. Tím to ale, celkem rozumně, končí. Proto si myslím, že by postačili pouze zástupci jednotlivých derivátů, leč pojmy, o nichž se bavíme, v hodině můžou zaznít. Jít dál a zkoušet tuto kategorizaci vede opět k dalšímu prohlubování propasti mezi chemii, kterou se žáci učí a životem. Nebo máte jiný názor?
Dobrý den, naše debata by asi byla trochu širšího charakteru, nejlépe však osobní, mám pocit, že jste z Prahy- souhlasí? (dle sborníku z konference v HK z minulého roku), nicméně monžá lépe alespoň mailem, vyhovuje Vám tato komunikace? Zdraví Aleš Chupáč
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.