Dobrý den, pane kolego, díky za odpověď. Přesně nerozumím, jak má praxe, tedy reálné učení, souviset s názorem na samotný obsah učiva. Můžu Vás poprosit o vysvětlení?
Jsem velmi rád, že se ptáte na důvody mého nesouhlasu. V českém školství mezi učiteli panuje nešvar předimenzovávání výuky poznatky. Na nás je to měnit. Jistě svůj obor znáte, to je ovšem stránka obsahu. Mimo stránku technologickou do učitelova profilu spadá stránka pedagogická, v níž musí být nutně zahrnuta i schopnost povznést se nad poznatky a elementarizovat učivo. V RVP je přímo zmíněno, že učivo týkající se derivátů by se mělo vztahovat k v praxi významným alkoholům a karboxylovým kyselinám. Tím to ale, celkem rozumně, končí. Proto si myslím, že by postačili pouze zástupci jednotlivých derivátů, leč pojmy, o nichž se bavíme, v hodině můžou zaznít. Jít dál a zkoušet tuto kategorizaci vede opět k dalšímu prohlubování propasti mezi chemii, kterou se žáci učí a životem. Nebo máte jiný názor?
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.