Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Materiál do výuky

Polytechnika

30. 1. 2025
Autor
Zdeňka Sventková
Věková skupina
3—6 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Polytechnické vzdělávání je proces, který podporuje a napomáhá učení se specifickým zaměřením na získávání poznatků o technice, osvojování si technických dovedností a kladných postojů k technice. Podstatný je při tom rozvoj technického myšlení a tvořivosti.
Materiál obsahuje soubor 13 pracovních listů a postupů pro tvoření dětí ze dřeva pro děti MŠ a žáky 1. stupně ZŠ.
Děti se učí opracovávat dřevo – řezat, zatloukat, vrtat.
Děti tvoří svoje výrobky pomocí fotopostupu.


Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
16.2 MB
PDF
Polytechnika_pracovni_listy.pdf

Licence

Pozor, tento materiál je publikován pod jinou než standardní licencí. Více se o podmínkách licence dozvíte zde.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Když děti předškolního věku vyrábějí různé výrobky ze dřeva pomocí nástrojů, jako je kladivo, pilník a pila, rozvíjejí mnoho důležitých dovedností a schopností:

Jemnou motoriku – práce s drobnými nástroji, držení hřebíků, manipulace s pilníkem.

Hrubou motoriku – použití kladiva nebo pily vyžaduje koordinaci celého těla.

Děti se učí sladit pohyb rukou s tím, co vidí, například při zatloukání hřebíků nebo řezání.

Děti mohou navrhovat vlastní výrobky. Přemýšlí o tom, jak je vytvořit, stimulují kreativní myšlení.

Pracovat podle postupu vede děti k pochopení, jak jednotlivé části do sebe zapadají a jak jsou plánované pracovní kroky.

Výroba ze dřeva vyžaduje soustředění na detail a postupné provádění kroků, což posiluje schopnost zůstat u činnosti.

Když narazí na překážku, musí přemýšlet, jak ji překonat, což podporuje samostatné rozhodování.

Hotový výrobek je pro děti zdrojem hrdosti a posiluje jejich víru ve vlastní schopnosti.

Děti se učí, jak bezpečně zacházet s potenciálně nebezpečnými nástroji, což je důležité pro jejich bezpečnost v budoucnu.

Klíčové kompetence

KPR-000-000-PV1-005 Dokončí, co započalo.

KPR-000-000-PV1-006 Organizuje a realizuje svoje činnosti.

KRP-000-000-PV1-001 Vnímá chybu jako přirozenou součást řešení problémů.

KKT-000-000-PV1-003 Zapojuje se do tvůrčích činností.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

3—6

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, nové učivo