Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Materiály do výuky gymnázium Srovnání středověkého chápání světa s obdobím novověku
Materiál do výuky

Srovnání středověkého chápání světa s obdobím novověku

27. 5. 2008 gymnázium
Autor
Mgr. Jan Zouhar
Věková skupina
16—19 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Na základě přehledné názorné tabulky žáci vidí hlavní rozdíly v chápání světa a člověka ve středověku a novověku.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Porovnání středověkého a novověkého chápání světa
50 kB
Dokument
Porovnání.doc
Porovnání středověkého a novověkého chápání světa
27.09 kB
Dokument
Porovnani.odt
Obsahuje
1x
Dokument
1x
Dokument

Hodnocení uživatelů

Zdeněk Soukup
9. 4. 2008, 18:37
Tento materiál je velmi strohý a schematický. Navíc není podmětem k žádné větší aktivitě. Vytváří v dětech velmi zjednodušené závěry. Problematika středověkého a novověkého života dá na několik knih a spousty diplomových prací a tento pracovní list toto shrne do tří sloupců. Myslím, že by bylo záhodno ve studentech přestat pěstovat zjednodušené a schematizující pohledy.
Zdeněk Soukup
23. 4. 2008, 11:20
Zjednodušování a schematizování používají povětšinou totalitní systémy. Studenti na gymnáziu by měli být seznámení s mnohem vrstevnatějšími pohledy na danou problematiku. Pakliže jim předáme předžvíkanou a zjednodušenou pravdu, naučíme je maximálně přijímat informace bulvárního typu. Ideální materiál do spotřební a konzumní společnosti.
Ondřej Neumajer
23. 4. 2008, 18:09
Popis pracovního postupu.
Chceme-li na někoho otrávit, připravíme lektvar podle zaručeného receptu. Nejdříve autora zprudka osmahneme ideologickým škatulkováním (totalita), aby bylo hned jasno, co je to za lumpa. Pak pro dobrou chuť okořeníme nějakou líbivou, ale zato nicneříkající frázi (vrstevnaté pohledy), samozřejmě nemusí být čerstvá. Nakonec celé zahustíme moukou hrubkou a ozdobíme listem voňavého pleonasmu (spotřební a konzumní). Nečtěte, prosím, nalačno.
Zdeněk Soukup
24. 4. 2008, 09:09
Já Vám úpřímně řečeno vůbec nerozumím. Co jste vlastně chtěl tímto příspěvkem říci? Mím cílem není někoho otrávit, ale zamyslet se, zda podobné schématizující pravdy (zvlášť v dějepise) nejsou politicky řečeno problematické. Opravdu si myslím, že je potřeba dát dětem širší pohled na jednotlivé období... toť vše.
Zdeněk Soukup
29. 4. 2008, 11:50
Je samozřejmostí, že se do diskuse nemusím zapojit. Můžu také tento materiál nepoužít, jako nemusím používat další jiné materiály. Je to naše právo. Stejně jako právo na vypnutí televize, když nesouhlasím s jeho programem, nebo jsou mně proti srsti postoje, které tato televize prezentuje. Zároveň tak rezignuji na další možnost, kterou nabízí tento portál, a to pomáhat si růst. Tuto diskusi neberu jako cestu k osočení kolegů, nebo ukázce mojí (ne)dokonalosti, ale jako možnost rozpoutat větší diskusi nad tím co učíme. Zda existuje jiná možnost, jak látku uchopit. Je-li možnost diskutovat, rád ji využiji. Otázka zní, zda je někdo, kdo opravdu chce diskutovat.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

16—19

Týká se jazyka:

čeština