Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Materiál do výuky

Test - chemické prvky

25. 1. 2010 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Aleš Chupáč
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Jedná se o závěrečný test k tématu chemické prvky (značky, vlastnosti, užití) pro žáky základní školy, případně nižších ročníků gymnázia.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Test
67 kB
Dokument
Test - chemické prvky.doc
Test
21.74 kB
Dokument
Test - chemické prvky.odt
Obsahuje
1x
Dokument
1x
Dokument

Hodnocení uživatelů

Milena Hodboďová
21. 6. 2010, 12:33
Vážený pane kolego, dovolte mi vyjádřit se i k této Vámi vytvořené aktivitě. Dost mi chybí počáteční instrukce. didaktický test by měl být uveden instrukcí o počtu správných odpovědí a způsobu jejich výběru. K otázkám samotným, otázka 4 je příliš chaotická, souhlasím, že by tyto pojmy měly být vyzdviženy, přesto však lze najít elegantnější formulaci. Otázka 7 je pro žáka ZŠ matoucí. Moho z nich má stříbrné doplňky, které černé nejsou. To, že se to stane až za nějakou dobu je věc jiná. Otázka 10, je barvení plamene sodíku vlastností, kterou by žáci na ZŠ měli znát? Totéž u otázky 17. Otázka 18 "nejrozšířenějším prvkem Vesmíru" je nepříliš elegantní formulace. Závěrem mi dovolte pochválit několik otázek v testu. Velmi se mi líbí ty otázky, v nichž žáci hledají podle charakteristických vlastností prvek. Z didaktického hlediska je u nich třeba vybrat vlastnosti podstatné, samotný myšlenka je však povedená. Také kladně hodnotím, že jste postihl širší oblast učiva.
Monika Laubová
27. 6. 2010, 18:49
Dobrý den, dr. Melichar mne předběhl, tudíž asi nemusím odpovídat a jemu jen poděkovat :-)... Má snaha je vycházet skutečně z mé vlastní praxe, z běžné výuky, ale přiznávám, že na úvod by se hodilo pár informací k testu (které jsou však běžné pro standardizovaný test).
Monika Laubová
27. 6. 2010, 18:52
Ještě mne napadlo, vůbec nechápu- proč by měla být ot. č. 4 chaotická?? S připomínkou dr. Melichara u formulace ot. č. 16 souhlasím a děkuji.
Milena Hodboďová
3. 7. 2010, 09:51
Vážení kolegové, v takovém případě spolu můžeme jen tiše nesouhlasit. K formě testu snad jen to, že test je test, a i když existuje třídění na testy standardizované didaktické, atd. nemění to nic na tom, že ve škole používaný test by měl být jasný. Vycházím ze své praxe, proto tvrdím, že jakákoli nejasnost, nepřesná formulace, možný dualizmus významu jdou proti efektivitě. Proto je potřeba diskutovat. Pane magistře Chupáči, použil jste tento test ve třídě?
Monika Laubová
12. 7. 2010, 14:36
ANO použil a pokud si vzpomínám, pro DUM jsem žádné úpravy nedělal (nevzpomínám si tedy, že bych výraznější změny provedl).

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština