Rád bych zde tlumočil nikoliv ojedinělé názory učitelů: DUMů je publikováno příliš mnoho a špatně se v nich hledá nějaký kvalitní. Přimlouval bych se za DUMy, které jsou didakticky tvořeny podobně, jak naznačuje Ondřej Hausenblas - tedy tak, aby zholedňovaly aktuální didaktické poznatky (např. zde z oblasti čtenářské gramotnosti)... Možná by stálo za to inovativní (didakticky kvalitní) DUMy nějak vyčlenit a odlišit je od klasických cvičení, kterých jsou plné učebnice. To není výtka k tomuto konkrétnímu DUMu. Spíš příspěvek do oběcnější diskuze. Problém kvantita versus kvalita je hlavním problémem internetového obsahu jako takového - specializovaný web pro učitele by měl zprostředkovávat jen opravdovou kvalitu. Viz i námitky kolegy Melichara k chemii...
Vážený pane Krobote, opravdu bych se přimlouvala za opravu zřejmé chyby, vždyť v 1. cvičení je ve větě "Bratr se stal lékařem" slovo "lékařem" přísudkem a v 5. cvičení ve větě "Bratr se stal učitelem" slovo na stejné pozici najednou doplňkem. To by se, podle mého názoru, v DUM určených k výuce nemělo stát. Obě dvě slova jsou jmennou částí přísudku.
S pozdravem Helena Menoščíková